zondag 22 juni 2014

Verbrand en geen after sun, wat nu?

Bron

Oke jongens, ik ben verbrand in mijn gezicht terwijl ik eigenlijk altijd roep dat het heel belangrijk is om je goed in te smeren. Als het dan toch is gebeurd, vind ik het belangrijk om enige actie te ondernemen, maar helaas had ik helemaal geen after sun in huis. Gelukkig had ik nog een aantal huis tuin en keuken dingetjes die ik mooi kon gebruiken voor een DIY die ik vandaag graag met jullie deel.

(Als er geen bron bij staat dan zijn het mijn eigen foto's.)



Gisteren had ik een ontzettend leuk beachkorfbal toernooi in Noordwijk, maar omdat het niet heel zonnig zou worden had ik geen zonnebrandcrème meegenomen. Fout nummer 1! Als je weet dat je een hele dag buiten bent en het is gewoon echt lente/zomer, smeer je van te voren in en neem de crème vervolgens mee. Dat heb ik dus niet gedaan en dat resultaat in een verbrande gezichtshuid (het ziet er niet uit) en dat terwijl de zon pas rond een uur of 16.30 uur begon te schijnen (ik dacht dat de zon dan niet meer zo fel was).

Voorkomen is dus altijd beter dan genezen, maar het is nu toch gebeurd dus daarom even wat tips bij verbranding.

Bron

Komkommer

Komkommer werkt verkoelend dus je zou een aantal koude komkommer plakjes op je gezicht kunnen leggen en vervolgens even relaxen op de bank. Helaas, de verbranding wordt niet minder maar het verlicht wel het brandende gevoel.

Citroen

Eerlijk, ik weet niet of het werkt maar op internet komt meerde keren citroensap naar voren. Smeer wat citroensap op je verbrande huid en na 5 minuten moet de brand eruit getrokken zijn..

Bron

Yoghurt

Heb je geen komkommer in huis, dan is yoghurt een goede optie. Dit verkoel heerlijk, ook hier geldt: de verbranding wordt niet minder maar het verlicht wel het brandende gevoel.

Menthol poeder

Misschien verwacht je het niet, maar talkpoeder of menthol poeder werken ook heel verkoelend en ze gaan irritatie tegen.


Water drinken

Het is super belangrijk om je lichaam te hydrateren. Het zorgt ervoor dat je verkoelt en het zuivert natuurlijk. Dus, drink lekker twee liter water maar let wel op dat je niet teveel drinkt, dat is ook niet goed.



Masker DIY

Als allerlaatste heb ik zelf nog een diy masker getest. Ik heb een zakje met groene thee kapot geknipt, de kruiden met twee eetlepels melk in een bakje gedaan en het vervolgens met een foundationkwast op mijn gezicht gesmeerd. 15 Minuutjes laten zitten en voila je huid is weer een beetje minder rood. Het verkoelt heel lekker, maar stinkt enorm. Je bent in ieder geval gewaarschuwd.


En dat waren mijn tips. Nogmaals voorkomen is beter dan genezen dus smeer je gewoon lekker in en dan heb je deze tips niet eens nodig haha.

Mocht je nog tips hebben om roodheid (door verbranding) te verminderen, dan hoor ik dat graag want ik moet natuurlijk naar school haha...

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tips! Super handig dit :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. handige tips! veel wist ik nog niet. Die van yoghurt wel. Vorig jaar waren mijn benen verbrand en de yoghurt verkoelde echt! Enige nadeel was het eraf halen... dat was echt een zooitje.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.