dinsdag 18 maart 2014

Tips voor de schoolfoto - huid, haar, kleding & make-up


De schoolfoto, we kennen het allemaal wel. De dag dat je er op je mooist uit moet zien. Aanstaande donderdag heb ik mijn schoolfoto en vandaag wil ik jullie wat tips omtrent huid, haar, kleding en make-up meegeven.


Je huid


Mijn huid is helaas op dit moment een beetje onrustig. Natuurlijk wil ik dat mijn huid er op de foto mooi uitziet en dus ben ik op zondag begonnen met wat extra aandacht besteden aan mijn huid. Drink veel water (dit moet je altijd doen natuurlijk), zo kunnen de afvalstoffen beter je lijf uit en dat zie je vaak ook terug in je huid. Daarnaast is slaap ook belangrijk, donkere kringen willen we ook niet.


De ultieme tip tegen puistjes is wat mij betreft het zeezout masker. Let op dat je zeezout en geen 'gewoon' zout gebruikt. Na 5 à 10 minuutjes kun je het eraf wassen.  Ik zou dit niet iedere dag doen, want het is erg uitdrogend.



Wat ik zelf ook een fijn product vind, is Dermalotion van Weleda. Het is speciaal ontwikkeld voor een huid met puistjes en/of mee-eters. Met een watje breng je de Dermalotion aan op puistjes en mee-eters. Dit laat je vervolgens intrekken. Ik vind dit product heel fijn werken, zeker omdat je het 's ochtends en 's avonds kunt herhalen.

Het liefst op de dag zelf, maar als je daar geen tijd voor hebt de dag ervoor, neem je een masker. Kies een masker waarvan je zeker weet dat het je huid niet irriteert. Je wilt geen rode vlekken of uitslag op de dag zelf natuurlijk.

Je haar

Ik zelf vind het een beetje overdreven om van te voren naar de kapper te gaan, maar je kunt dit natuurlijk wel doen.


Vind jij het ook niet nodig om naar de kapper te gaan, bedenk dan op welke dag je haar het mooist zit. Bij mij is dat dag 2 dagen na het wassen. Ik heb donderdag schoolfoto en dus kies ik er voor om dinsdagavond mijn haar te wassen. 

Je kleding

Bedenk eerst welke kleuren je het mooist staan, dit zal het mooiste resultaat geven op de foto. Je kunt een kleuranalyse doen maar dat kost bakken met geld. Als je op Google 'kleuranalyse' intypt krijg je vanzelf al wat informatie. Zo weet ik van mijzelf dat donkerblauw mij niet echt flatteert, maar perzikkleurtjes, poederroze etc. wel. Bij ons op school raden ze ook af om zwart of wit te dragen. Dit vanwege de achtergrond, luister hiernaar.


Onze schoolfoto is alleen een pasfoto, wij hebben helaas geen klassenfoto. Heb je ook alleen een pasfoto houdt er dan rekening mee, dat je alleen vanaf je schouders ongeveer tot aan je kruin op de foto staat. Een peplum top is leuk om te dragen, maar dat zie je niet terug op je pasfoto. Kies er bijvoorbeeld voor om een statement ketting te dragen. Die zitten vaak wat hoger en zijn dus ook goed te zien.

Je make-up

Je make-up zou ik dicht bij jezelf houden. Draag gewoon je every day make-up zoals altijd en draag je normaal gesproken nooit make-up, doe dit dan nu ook niet.


Een paar dingetjes waar je wel op moet letten met make-up op de schoolfoto. Een foundation met spf valt op een foto met flits wit uit, niet doen dus. Daarnaast geeft highlighter altijd wel een mooi effect.

Dit waren mijn tips omtrent de schoolfoto weer. Gewoon blijven lachen en dan komt alles wel goed. Mocht je foto toch mislukt zijn, je zit er maar een jaartje aan vast joh ;).

3 opmerkingen:

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.