zondag 8 juni 2014

EOS Lipbalm Sphere Summer Fruit


Weten jullie nog dat ik drie verschillende Balmi's heb gereviewd en daar toen helemaal weg van was? Eerlijk gezegd was ik dat concept allang vergeten, totdat ik zaterdag bij  Boqz in Eindhoven kwam. Daar lagen namelijk ook ronde lipbalsems, maar dan van EOS. Natuurlijk moest deze mee en vandaag vertel ik wat ik ervan vind.


Boqz is een super originele cadeauwinkel in Eindhoven (te vinden aan de Rechtestraat 51, in de buurt van de Hema). Er staan daar, zoals ze zelf zeggen, vele miniwinkeltjes (boxen) waarin van alles wordt verkocht. Zo verkoopt de webshop Alice & Jo daar ook een aantal producten waaronder Sleek en EOS lipbalm


De verpakking van EOS is dus te vergelijken met Balmi, maar het is niet precies het zelfde. Zo is Balmi echt rond en EOS is meer ei-vormig. Ik vind het eitje er eigenlijk wel iets leuker uitzien en daarbij lijkt hij ook veel steviger. Bij mijn beide ronde Balmi's is er al een stukje van de deksel afgebroken. Gelukkig ziet het er bij EOS niet zo uit dat deze snel gaat afbreken.




Nu is de vraag wat mij betreft eigenlijk: waarom is (was?) EOS lipbalm zo'n hype? Ze zijn 100% natuurlijk, 95% ecologisch en bevatten vitamine E, shea butter en jojoba olie. De verpakking is recyclebaar en alle varianten zijn transparant met een geweldige geur.


 Dat er shea boter inzit merk ik echt terug op mijn lippen. Het voelt ontzettend zacht, totaal niet plakkerig en je voelt hem eigenlijk ook bijna niet zitten. Of je dat een nadeel of een voordeel vindt is denk ik persoonlijk, maar ik vind het toch wel lekker als ik een balsem iets meer voelt zitten. Het aanbrengen is wel super prettig. Door de vorm ligt het eitje lekker in de hand en dit is sowieso super leuk om even snel uit je tas de grissen om je lippen te hydrateren.



Ja ik ben eigenlijk super enthousiast over EOS. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij aan de dunne kant is, maar dat zou je ook als een voordeel kunnen beschouwen. Ik vond Balmi altijd super fijn en dat vind ik nog steeds, maar ik denk dat EOS ze net heeft verslagen. Ik vind de verpakking net iets mooier en steviger en de verschillende geuren van EOS zijn geweldig.

EOS is o.a. online te koop bij Alice & Jo  en in de winkel bij BOQZ in Eindhoven.

Reviews Balmi op beauty by Diede

Ter voorbereiding, de review van Balmi Kokos en Blauwe Bes kun je alvast flink uitlachen haha. Die review is van toen ik net begon met bloggen.

11 opmerkingen:

  1. Ik wil ook nog zo graag een EOS lipbalm, klinkt erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze daar inderdaad ook al heel vaak zien liggen, maar ik dacht altijd mwaah laat maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die lippenbalsems zijn inderdaad zo fijn! Ik gebruik ze nu bijna een jaar en ze gaan echt super lang mee. Ik kan niet meer zonder:D
    En trouwens, de foto's zijn echt super mooi! Je blog is echt super verbeterd! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er echt heel blij mee en dankjewel Isabella :)

      Verwijderen
  4. Ik heb zelf ook een Balmi, maar dat is echt een vierkant blokje. Ik gebruik die wel bijna dagelijks! En ik moet wel zeggen dat er bij mij ook al een stukje plastic afgebroken is...
    Eos heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik ben er wel benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf inderdaad ook een vierkante Balmi, maar ik heb ook nog twee ronde :)

      Verwijderen
  5. Ik heb ze wel eens gezien, maar nooit gehaald, maar het ziet er uit als een heel fijn product! :)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt zoooo leuk uit!
    ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar t klinkt wel fijn
    Bedankt voor je lieve comment op mijn blog trouwens :)

    Liefs,
    Karlien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik vind de verpakking er ook fijn uitzien. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De verpakking is ook echt heel fijn :). Het ziet er niet alleen leuk uit, maar het houdt ook heel lekker vast.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.