dinsdag 19 augustus 2014

Tag: My School Story

Bron: WeHeartIt
Vandaag heb ik weer een tag voor jullie. Mascha van Beautygloss heeft de 'my school story' tag bedacht en aangezien ik binnenkort ik ook weer naar school moet, leek het me wel leuk om hem in te vullen. Wil je me dus iets beter leren kennen op het gebied van school, lees dan lekker verder.


Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben nu 15 jaar en ik ga nu naar de vierde klas.

Welk niveau heb je gedaan?
Mijn cito toets had ik best goed gemaakt en het advies dat ik kreeg was vwo. Ik ben dus naar atheneum 1 gegaan en nu ga ik alweer naar atheneum 4 en heb ik gekozen voor cultuur & maatschappij. De vakken die in mijn profiel zitten zijn Frans (delf), biologie, wiskunde a, kunstvak, geschiedenis, aardrijkskunde en nog een aantal standaard vakken zoals Engels, Nederlands etc.

Vind je school leuk?
Nee, ik vind school niet leuk. Ik ga absoluut niet met tegenzin naar school, maar om het nou leuk te noemen.. Ik vind het gewoon redelijk neutraal denk ik.


Wat vind je het leukste vak op school?
Op de basisschool was dat zonder twijfel spelling. Ik vond spelling echt een heel leuk vak en was er ook echt heel goed in. Ik haalde de ene zg (zeer goed) na de andere.

Nu op de middelbare school vind ik Nederlands best oké, maar Frans vind ik leuker omdat ik het echt een mooie taal vind. Ook merk ik dat ik biologie steeds leuker begin te vinden.

Wat vind je het stomste vak op school?
Op de basisschool was Engels altijd al een drama en nu heb ik er nog steeds een gruwelijk hekel aan. Dit komt puur, omdat ik er helemaal niks van bak.

Hoe laat sta je op om naar school te gaan?
Mijn wekker gaat om 07.00 uur precies. Ik check dan even social media en vervolgens ga ik rond 07.10 uit mijn bed. Tot 07.30 kleed ik me aan en doe ik mijn haar en mijn make-up. Vervolgens ga ik naar beneden, smeer ik mijn brood en ontbijt ik. Daarna heb ik nog tien minuten over om mijn schoenen aan te doen en mijn tanden te poetsen etc. Om 07.55 vertrek ik van huis, ik heb dus drie kwartier nodig om me klaar te maken.


Hoe ga je naar school?
Ik ga eigenlijk altijd met de fiets. Ik hoef niet heel lang te fietsen, na 20 minuten ben ik al op school. In drie jaar ben ik volgens mij twee keer met de auto gebracht haha.

Wat voor schooltas gebruik je?
Ik heb op dit moment een zwart, met gouden handtas van H&M. Ik heb hem nu een jaar en ik merk dat steeds meer meiden er ook mee lopen.

Welke beautyproducten zitten in je schooltas?
Op de dagen dat ik gym heb, neem ik deodorant mee en verder heb ik altijd lipbalsem bij me. Vaak neem ik ook mijn make-up mee van de dag zelf.


Wat voor agenda heb je? 
Ik vind het ontzettend leuk om schoolspullen te kopen. Dit jaar heb ik een roze agenda van Hema met de tekst: 'Everything is going my way really'.

Wat is jouw grootste schoolblooper?
Ik zeg niet dat ik nooit bloopers maak, maar ik kan er zo één, twee, drie geen bedenken. Ik heb ze verdrongen denk ik.

Wat doe je als de les saai is?
Uit het raam kijken, nadenken en kletsen. Zo iets.

Wie is jouw favoriete leraar?
Ik denk dat dat een lerares is van de basisschool. In groep 5 had ik les van juffrouw Kim. Mijn ouders waren toen net gescheiden en zij heeft me ontzettend goed geholpen. Ze had een hele warme persoonlijkheid en vrolijkte de hele klas altijd op.

Ik vond het wel even leuk om een tag in te vullen over school. Zo weten jullie ook wat ik aankomend jaar ga doen. De laatste twee vragen van de oorspronkelijke tag heb ik weg gehaald.


Bedankt voor het lezen!

3 opmerkingen:

  1. Je hebt de tag leuk ingevuld. Ik heb je trouwens genomineerd voor de sunshine blogger award. Op mijn blog staat een artikeltje erover!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze tag is echt leuk. En wat een mooi boekje van HEMA :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.