donderdag 21 augustus 2014

Essence CC cream & Stay All Day Concealer


Het is woensdag 23.08 uur en toen ik net even zat te kijken op mijn blog, kwam ik erachter dat ik nog helemaal geen artikel voor morgen heb ingepland. Super stom natuurlijk en dus schrijf ik nu nog even snel een review. 'Even snel' is eigenlijk niet goed, maar ik ga morgen weer de hele dag op tienertour en vrijdag ga ik op kamp dus daarom maak ik toch even tijd. Vergeef me dus als er fouten in dit artikel staan, je mag me altijd verbeteren in de comments (graag zelfs). Maar goed, vandaag review ik Essence CC cream & Stay All Day concealer.


Essence All-In-One CC Cream



De BB creams kennen we natuurlijk allemaal, maar de CC creams komen ook steeds meer in beeld. Ik ben er alleen wel een beetje laat mee, want deze CC cream gaat uit het assortiment. Gelukkig kun je hem nu wel met 50% korting kopen dus daarom vond ik het nog de moeite waard om er over te schrijven.



De tube is heel erg praktisch. Er staat duidelijk op wat het is (een CC cream dus) én er zit spf 30 in. Dit vind ik echt een heel groot pluspunt. Zo hoef je niet moeilijk te gaan doen met zonnebrandcrème en de gevolgen daar van (hallo onzuiverheden).



Ik neem eigenlijk altijd de lichtste kleur, omdat ik gewoon vrij licht ben en dus koos ik voor de tint 10 natural. Één ding, ik weet niet hoe ze er ooit bij zijn gekomen om dit natural te noemen. De kleur is niet licht, maar vrij donker met een oranje tint erin. Heel gek. Zeker omdat Mascha hem aanraadde en ik foto's van haar gezicht heb gezien waarop ze hem droeg en hij helemaal niet oranje leek. Ik had altijd het idee dat Mascha en ik even bruin zijn, maar dat valt dus flink tegen.



Nu willen jullie het natuurlijk graag bekijken en dat kun je zien op bovenstaande foto. Op zich valt het kleur verschil hier nog mee, maar zodra ik hem op mijn gezicht aanbreng en het even laat zitten verandert het binnen no-time in oranje.

En toch ben ik niet geheel ontevreden, het product is zelfs in mijn everyday bakje geland. De substantie vind ik super fijn, hij is iets dikker dan dat ik gewend ben en is ideaal om mijn BB cream mee te mengen. Ik mix mijn BB cream en deze CC cream op de rug van mijn hand en zo kom ik aan de perfecte kleur voor mij.


 Essence Stay All Day Concealer


Als ik een BB cream of een CC cream gebruik, pak ik er ook vaak een concealer bij. Ik gebruikte altijd Catrice Camouflage Cream en die bevalt nog steeds erg goed maar voor onder mijn ogen vind ik hem iets minder. Over Essence Stay All Day Concealer las ik veel goede dingen en dus wilde ik het zelf ook proberen.


Opnieuw ging ik voor de lichtste kleur en gelukkig heeft Essence het wat concealers betreft wél begrepen. 10 Natural Beige is echt heel licht en heel mooi voor onder mijn ogen. De kleur is namelijk net iets lichter en dat zorgt voor een fris effect.


De applicator vind ik heel fijn werken. Je stipt wat concealer onder je ogen en vervolgens kun je het zo met je ringvinger je huid in 'kloppen'. 16 uur haalt de concealer niet, maar hij blijft wel lang zitten.



Eigenlijk kan ik dus heel kort zijn over deze concealer. De verpakking vind ik leuk, de kleur is echt lekker licht en het werkt heel fijn. Ik heb deze Lies ook aangeraden en zij heeft hem inmiddels ook in huis gehaald :).

Essence All-In-One CC cream te koop bij Kruidvat van €3,99 nu voor €1,99
Essence Stay All Day concealer te koop bij Kruidvat filialen met een tweede schap voor €2,59

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook net nog een concealer van Essence gekocht en ben benieuwd wat hij voor mij zal doen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.