vrijdag 15 augustus 2014

W7 In The Nude eye colour palette


Een beetje beautykenner weet dat er inmiddels drie Naked palettes zijn van Urban Decay. Helaas zijn die voor mij persoonlijk achterlijk duur en dus moet ik het doen met dupes. Helemaal niet erg want ik had al MUA undressed, een goede dupe van Naked 1 en sinds een paar dagen heb ik W7 In The Nude. W7 In The Nude zou een dupe moeten zijn van Naked 3 en dus was ik wel benieuwd.


Dupe van Naked 1: MUA Undressed Eyeshadow Palette €5,99

Dupe van Naked 2: MUA Undressed Me Too Eyeshadow Palette €5,99
                               W7 In The Buff €7,99

Dupe van Naked 3: W7 In The Nude €7,99


Oogschaduw in blik zie je niet vaak, maar ik vind het leuk. Het doosje is rosé goud met gouden opdruk en heeft ribbeltje in reliëf. Het voelt best stevig aan en de verpakking is goed te openen om vervolgens weer makkelijk te sluiten.




In het palette zitten veel koele rozen kleuren, maar er zijn ook warme, bruine/koper tinten te vinden.

Latte, Angel, Venice, Marylyn, Copper Pot, Sun Kissed

De eerste zes kleuren zijn de lichtste tinten. Ik vind alle kleuren er mooi uitzien, maar Angel vind ik iets minder. Te roze en te koel naar mijn smaak. Venice, Marylyn en Sun Kissed vind ik dan wel weer prachtig. Alle kleuren zijn redelijk goed gepigmenteerd, maar je zult enthousiaster worden van de volgende zes swatches. 


Kijk, dit noem ik goed pigment. Fashionista lijkt aan de donkerblauwe kant op de foto, maar is in het echt meer paars. Alice en Coffee Cup zijn mijn favorieten van de laatste zes.


Het palette heeft drie volledig matte kleuren, dat zijn Latte, Marylyn en Alice. Angel en Fashionista bevatten redelijk grote glitters en de rest is shimmery. 



Bij de meeste oogschaduwpalettes zitten kwasten waar je helemaal niets aan hebt, maar ik ben best tevreden. Een sponsapplicator kan heel af en toe toch wel handig zijn en het kwastje met haren werkt best prettig. De haren zijn zacht, maar het is wel aan de kleine kant.



Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinst. Ik heb er al een aantal looks mee gemaakt en ik merk dat ik het steeds leuker begin te vinden. Je kunt er mooie zachte nude ooglooks mee maken en als je tinten aan de rechterkant gebruikt kun je de look iets heftiger maken. Het enige puntje van kritiek is dat de kleuren iets te makkelijk blenden, waardoor het nog weleens kan lijken alsof je maar één kleur hebt gebruikt.

W7 In The Nude kocht ik in Amsterdam bij DA in de aanbieding voor €7,50

2 opmerkingen:

  1. Ik heb dit palette helaas niet zelf, maar ik vind het wel een prachtig palette met goede pigmentatie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook dit lijkt me weer een heel mooi palette, die komt er vast nog wel bij mij haha

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.