dinsdag 11 februari 2014

Mooi & Gezond #1


Vandaag begin ik met een nieuwe rubriek op beauty by Diede. Ik heb met kerst een beauty scheurkalender gekregen. Hierin staan onwijs veel leuke beauty weetjes en ik wil iedere maand een aantal tips delen. Mocht je geïnteresseerd zijn in de de kalender kijk dan even in de boekhandel.

Alle credits natuurlijk naar beauty scheurkalender

Sleutel tot geluk

Maak je los van het ego. Gun anderen hun geluk, zonder afgunstig te zijn. Maar voel je ook niet minderwaardig of juist beter. Leer van anderen en constateer, zonder oordeel, dat iedereen anders is.
 Dat je van anderen moet leren, vind ik zelf heel erg mooi. Ik kan best nog weleens jaloers zijn en heb al snel voordelen klaar. Nergens voor nodig en een mooie zin vind ik.
 

Eerste hulp bij hoestbuien

Last van hoestbuien? Probeer gember. Deze wonderwortel is rijk aan magnesium, kalium en vitamine B6. Werkt ontstekingsremmend, verhoogt de verbranding van calorieën en is pijnstillend. Maak thee van gember, citroensap, heet water en honing en je kwalen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Yes, afgelopen maand had ik nogal last van mijn keel en dit was op het moment echt mijn redding. Goede tip voor als je last hebt van je keel.

Appels en peren

Het beste kledingadvies is om je te kleden naar je figuur. Onderzoek dus eerst welk figuur je hebt. Heb je brede schouders, flinke borsten, een buik en slanke benen. Dan heb je een appelfiguur. Een peer heeft smalle schouders, slanke armen, ronde heupen en billen. Een recht figuur heeft zowel kleine borsten als smalle heupen en een zandloperfiguur tot slot heeft volle borsten, brede heupen en een smalle taille. 
Dit zijn nog eens handige tips! Het is natuurlijk maar heel kort, maar mocht je hier meer over willen weten, dan kun je dit zo even opzoeken op Google.

5 Haarweetjes

1. Een gemiddeld persoon heeft 100.000 haren op z'n hoofd. Blonde vrouwen hebben de meeste haren en roodharige de minste.
 2. Een haar bestaat uit 8 schublagen met daartussen een soort lijm, die kitsubstantie wordt genoemd. In de kitsubstantie zitten pigmentkorrels die de kleur bepalen.
3. Snel vet haar? Maak regelmatig je kam of borstel schoon in warm water met ammoniak, om achtergebleven huidsmeer te verwijderen.
4. Iedere dag je haar wassen kan geen kwaad, mits je een niet-ontvettende shampoo gebruikt.
5. Je haardos wordt tijdens je leven 10 keer volledig vervangen.

Grappig om te weten dat blonde vrouwen het meeste haar hebben. In mijn geval klopt dit zeker, ik heb een hele volle haarbos maar ben daar niet altijd even blij mee.

En dat waren de weetjes, tips en feiten die ik heb uitgekozen voor de afgelopen maand januari.  Wist jij alles al, of heb je ook nog wat nieuwe dingen geleerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.