dinsdag 25 maart 2014

Dove maximum protection anti-transpirant déodorant - komkommer & groene thee



Afgelopen week kwam ik er achter dat mijn favoriete deostick van Therme bijna op was en dus was het wel tijd voor een nieuwe. Na school ben ik even langs de Etos gefietst en tot mijn grote schrik zag ik dat die van Therme er niet meer was. Eerlijk gezegd weet ik niet of hij gewoon uitverkocht was, of dat hij echt niet meer verkocht word... Maar goed, ik kocht dus een andere deodorant dan normaal en die ga ik jullie vandaag laten zien.



Ik wil niet zeggen dat ik super veel zweet, maar ik denk wel dat iets meer dan gemiddeld zweet. Een 'gewone' roller of spuitbus is voor mij net niet genoeg en dus kom ik dan vaak uit bij de stick varianten.



Toen ik de gebruiksaanwijzing voor het eerst las, keek ik wel een beetje raar op. Sorry, maar moet je dit 's avonds aanbrengen? Uh nee, ik doe dit gewoon 's ochtends, ik kan me niet voorstellen dat dit de volgende dag nog steeds werkt.



Als je de deodorant uit het doosje hebt gehaald, haal je het zilveren stickertjes eraf. Vervolgens staat er dat je moet draaien, zodat de deo omhoog komt. Nou ben ik geloof ik niet de slimste, want ik heb ongeveer 10 minuten na links lopen draaien en ondertussen heb ik heel hard geroepen dat dit ding helemaal niet werkt. Eh Diede, wacht even, je moet niet naar links, maar naar rechts draaien haha.



Als de deodorant zelf dan uiteindelijk boven is zie je een lichtroze kleur. Dit is niet direct een kleur die ik zou verwachten, omdat de verpakking groen is, maar het heeft wel iets. De geur van de deodorant vind ik apart. Je ruikt wel iets van komkommer met groene thee terug, maar het ruikt wel chemisier dan een 'normale' spuitbus bijvoorbeeld.


Het aanbrengen onder je oksel gaat makkelijk. Er komt genoeg uit, en het voelt heel zacht. Een beetje alsof je een crème onder je oksel uitsmeert. Ook na het scheren vind ik hem prima te gebruiken. Ik durf niet te zeggen dat het verzorgt, maar irriteren doet het zeker niet.


Ja, en dan is de vraag natuurlijk of deze het haalt bij mijn Therme deostick. De zweetgeur houd Dove goed tegen, het lijkt zelf alsof ik minder zweet. Bij Therme was dit niet het geval, ik zweette gewoon normaal, maar de zweetgeur rook je niet. De geur van de deodorant van Dove vind ik lekkerder, maar het ruikt ook een stuk chemisier.. Het is eigenlijk net wat je wilt. Ik denk dat ik de volgende keer weer gewoon die van Therme koop, omdat ik het idee dat ik minder zweet niet zo fijn vind.


We hebben in ieder geval weer een topper onder de deodorant wat mij betreft. Mocht jij ook wat meer dan gemiddeld zweten en werken spuitbussen en rollers nét niet genoeg voor jou? Dan zou ik deze deodorant zeker eens proberen. Het is best prijzig, maar het is het geld zeker waard.

Dove Maximum Protection is te koop bij de drogist voor €7,99

4 opmerkingen:

  1. Fijne review! Ik ga 't zeker een keertje proberen, aangezien ik spuitbussen verschrikkelijk vind! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Fijne review (as always:)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Diede, je zegt dat je het raar vind om de stick savonds aan te brengen en dat je dit overdag doet. Savonds aanbrengen werkt wel degelijk beter omdat de Deo dan echt in kan trekken wat overdag minder goed kan. Dit heb ik zelf ondervonden met Therme clear gel maximum protetion. Als ik die overdag aanbreng ipv savonds werkt die lang niet zo goed. Probeer maar eens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie :). Ik gebruik al een tijdje een andere deodorant, maar als ik deze weer eens koop zal ik het eens proberen.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.