zaterdag 8 maart 2014

Mooi & Gezond #2



Goeiemorgen, ik hoop dat jullie allemaal met mij mee zijn verhuisd naar de nieuwe beauty by Diede, want daar was ik een beetje bang voor. Vandaag voor de tweede keer dit jaar een 'Mooi & Gezond' artikel. Kijk mee want vandaag zitten er tips bij voor onder andere stress, zonnebrillen en diy maskers.


Alle credits natuurlijk naar beauty scheurkalender (te koop in boekhandel en bij Kruidvat etc.)

Eerste hulp bij: stress

Dat is bewegen! Lichamelijke oefening is niet alleen goed voor het lichaam, maar ook voor de geest. Een milde depressie, maar ook gevoelens van angst en paniek laten zich bestrijden door meer beweging. Zo kan hardlopen - met een snelheid zodat je geen gesprek meer kunt voeren - veel verlichting bieden.

Bewegen is altijd goed natuurlijk. Ik sport twee keer in de week (afgezien van gym) en dat vind ik heerlijk.

Welke (zonne)bril hoort bij jou?

Ovaal gezicht = symmetrisch van vorm met zachte lijnen. Alle monturen passen.
Vierkant gezicht = hoekige kaaklijn. Kies voor een bril met ronde lijnen voor de juiste balans.
Peervormig gezicht = smal voorhoofd en een bredere kaaklijn.Een vlindermodel is hier het meest op zijn plek.
Driehoekig gezicht = breed voorhoofd met een smalle kin.
Mooi is een niet al te groot, rond montuur.
Rond gezicht = gelijkmatig van vorm.
Bij een rond gezicht past een wat vierkant model het best.

Dit vind ik echt handig, het wordt nu langzaam toch iets meer zonnebrillen weer en een goede zonnebril kiezen kan dan soms best lastig zijn.

Dank je wel, bus!

Train jezelf om vaker dankbaar te zijn om kleine dingen. Om positiever in het leven te staan. Komt de bus net aan terwijl je bij de halte arriveert, of kun je dezelfde dag dat je belt nog bij de kapper terecht? Zeg in jezelf 'dankjewel'. Zo focus je minder op het negatieve.
 Hé, dit is iets voor mij. Ik kan soms best negatief zijn, terwijl positief zoveel beter is.

How to: zelfmaakmaskers

Rasp twee wortels fijn en vermeng ze met een eierdooier. Laat dit masker 15 minuten op de huid drogen. De vitamine A van de wortels en de voedende stoffen in de eierdooier laten een grauwe, vermoeide huid weer glanzen. Voor een avondje uit: Klop twee eiwitten stijf en breng ze met een make-upkwast aan op het gezicht. Twintig minuten laten intrekken en afspoelen met lauw water. Hierdoor wordt de huid mooi glad getrokken.

Ik ben dol op diy maskers dus dit vind ik ook een leuke tip. Ik ga ze zeker proberen want ze zijn best simpel. Ik vind eierdooier op mijn gezicht smeren alleen een beetje eng..

En dat was het alweer voor de maand februari. Een beetje laat misschien maar ik wilde het toch nog graag met jullie delen. Bedankt voor het lezen!
 



3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk artikel, en ja hoor. Ik ben mee verhuisd :D
    Liefs
    http://www.just-litllethings.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel fijn om te horen dat je mee bent verhuisd, dankjewel!

      Verwijderen
  2. Oh een goede zonnebril vinden is altijd een struggle :(

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.