maandag 11 augustus 2014

Botanical Choice Anti-Stress Heat Therapy Mask "Apricot"


Hallo, vandaag weer een masker artikel voor jullie. Volgens mij was het alweer een tijdje geleden en dus vond ik het wel weer eens tijd. De vorige keer gebruikte ik een sauna masker en die beviel zo goed dat ik nog wel eens zoiets wilde proberen. Vandaag ben ik gegaan voor Botanical Choice Anti-Stress Heat Therapy mask, een masker dat van zich zelf warmt op je gezicht.



Botanical Choice lijkt een beetje op Montagne Jeunesse en is ook bij Etos te koop voor €1,50 als ik me niet vergis. Ik heb eigenlijk geen tot weinig ervaring met Botanical Choice, maar ze hebben een heleboel leuke maskers met bijzondere effecten. Ik zelf ben heel erg benieuwd naar 'clean + bright oxygen bubble mask peach'. Als je dat masker aanbrengt, verandert het in schuim.

 

Apricot is een ontspannend en verstevigend masker met abrikoos en avocado erin. Klinkt goed zou je zeggen, maar als je naar de ingrediënten lijst kijkt zie je ze bijna onderaan staan. Diproylene Gycol zorgt dat de huidvochtigheid verhoogt en glycerin werkt verstevigend.



De kleur van het masker had ik eigenlijk meer oranje/abrikooskleurig verwacht, maar het roze heeft wel iets schattigs. Smeer het masker uit en je huid wordt lekker warm. Heerlijk effect als het een koude dag is, maar op een dag van 23 graden is dit geen heel groot succes. 

Wat ik wel merk, is dat het een stomend effect heeft. Dit komt gewoon door de warmte en hierdoor gaan je poriën iets meer open staan. Ik zou dit masker gewoon lekker bewaren voor een koude, herfstige dag want hij is wel erg prettig.

Natte haren en maskertje (Ik heb de foto niet bewerkt, maar vraag me niet hoe mijn oogkleur zo blauw lijkt, is in het echt niet zo haha)

Al met al toch een fijn masker ondanks dat abrikoos en avocado vrijwel onderaan de ingrediënten lijst staat. Gelukkig zitten er nog andere verstevigende en verzorgende ingrediënten in. Het warmende effect is niets voor een warme dag, maar tegen de tijd dat de temperaturen weer onder nul komen (nog even niet aan denken), is dit masker perfect.

Botanical Choice is te koop bij Etos.

1 opmerking:

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.