donderdag 23 oktober 2014

Essence make-up box - how to make nude eyes


In eerste instantie dacht ik dat de Essence make-up boxen nooit naar Nederland zouden komen, maar sinds kort liggen ze in het derde Essence schap bij Kruidvat. Het liefst had ik natuurlijk alle boxen mee willen nemen, maar helaas, zo rijk ben ik niet. Ik ging voor de box waarvan ik dacht dat ik hem het meest zou gebruiken en dus kocht ik '02 how to make nude eyes'.



Mocht je zelf ook een van de boxen willen kopen, kijk dan even in deze lijst. Daar kun je zien welke filialen een extra groot Essence (en Catrice) schap hebben. Ik kocht mijn box aan de Hooge Steenweg 3 in Den Bosch (Kruidvat tegenover de Hema).




Eerlijk, zou je zeggen dat dit een box is van Essence? Meerdere bloggers hebben het al gezegd, maar ook ik moest eigenlijk meer aan Benefit denken. Heel positief dus, want als een product van €5,99 meer lijkt op een high-end product kan ik daar alleen maar heel blij mee zijn.


Open je het doosje, dan is dit wat je te zien krijgt. Zes verschillende nude kleuren, een klein kwastje met een sponsapplicator en haartjes en in de deksel een spiegel waarachter kaartjes zitten met daarop ooglooks. De box is gemaakt van geplastificeerd karton en voelt heel licht aan.


Ik vind het leuk dat ze er een kwastje bij hebben gedaan voor een complete set, maar wat mij betreft kun je het kwastje ook gelijk weer weg gooien. Van sponsapplicators ben ik sowieso geen fan en deze is dan ook nog eens heel erg slap. De kant met haartjes is oké, maar wel vrij klein.





Op deze foto is redelijk goed te zien dat het palette al gebruikt was in de winkel, sorry dit had ik niet gezien.

En dit zijn dus alle kleurtjes van dichtbij. De kleuren zijn vrij basic en misschien wat saai, maar des te beter voor overdag. Alle kleuren bevatten een shimmer. Extra leuk vind ik, dat alle tinten een naam hebben.

In zonlicht

Eigenlijk hebben alle oogschaduws vrij veel pigment en de kleuren passen ook allemaal erg goed bij elkaar. Het enige wat ik dus mis zijn matte kleuren, die zijn namelijk vaak mooi te combineren met glanzende tinten.

In daglicht

Ik vind het concept ontzettend leuk en de uitvoering is ook helemaal goed gegaan. Het palette is echt van goede kwaliteit, al vind ik de kleurkeuze wel wat saai en veilig. Ben je opzoek naar een leuk cadeau of basic everyday palette dan is dit iets voor jou. Ben je op zoek naar een everyday palette met iets apartere kleuren dan zou ik eens kijken naar NYX Love In Paris Merci Beaucoup. Of je koopt ze gewoon allebei, dat kan ook natuurlijk.

Essence how to make nude eyes make-up box is te koop bij Kruidvat met een derde Essence schap voor €5,99.

3 opmerkingen:

  1. De swatches zien er beter uit dan ik had verwacht! Je hebt trouwens ook mooie nagellak op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, wil deze ook nog halen. De verpakking vindt ik er zo leuk uitzien! X

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.