donderdag 24 juli 2014

Ik maakte zelf Nutella ijs + diy recept


Ik denk dat bijna iedereen wel houdt van Nutella, ik zelf ben er in ieder geval dol op. Ik zie regelmatig recepten voorbij komen met Nutella erin verwerkt maar zelf Nutella ijs maken, dat had ik nog nooit gezien. Vandaag deel ik met jullie een heel zomers recept.




Benodigdheden voor 4/5 ijsjes:

* 70 gram Nutella
* 200 ml Chocomel
* 150 ml Melk

* IJs vormpjes (te koop bij Xenos, Action etc.)
* Lepel
* Maatbeker
* Garde
* Weegschaal


Bereidingswijze:

1. Giet de melk en chocomel bij elkaar in de maatbeker.
2. Weeg 70 gram Nutella pasta af op je weegschaal.
3. Vervolgens schep je de Nutella bij de melk+chocomel.
4. Meng het met een garde door elkaar.
5. Verdeel het mengsel over je ijsvormpjes.
6. Zet de ijsjes in de vriezer voor 6 uur.

Tip: doe ze niet te vol, anders krijg je de ijsjes later niet uit de vorm.
Zo simpel is het dus. Je kan er overigens voor kiezen om alleen maar chocomel te gebruiken, maar ik had niet genoeg chocomel dus heb ik er wat melk bij gedaan.

Ik moet zeggen, ik vind het heel erg lekker maar na een half ijsje ben ik er wel klaar mee. Ik vind het echt heel erg machtig en een heel ijsje krijg ik niet op. Toch begin ik er iedere keer weer aan, want ik vind het erg lekker. Aanrader wat mij betreft!

2 opmerkingen:

Ik zou het leuk vinden als je een comment achter laat. Woordverificatie is niet nodig en anoniem een berichtje achter laten kan ook. Als je een vraag hebt, probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden.